Semināra mērķis: pilnveidot mācību dalībnieku rakstiskās saziņas prasmes, kas nepieciešamas veidojot saziņu ar klientiem gan e-pastā, gan papīra formā, lai efektīvi formulētu un argumentētu viedokli, ievērojot gan lietišķās etiķetes prasības, gan valodnieku ieteikumus un dokumentu noformēšanas prasības. Būs gan labo un slikto piemēru analīze, gan nelieli praktiskie darbi.
Semināra tēmas
1. Efektīva lietišķā sarakste – pārskats un pamatojums
- Reglamentējums – vispārējais un specifiskais
- Lietišķo vēstuļu veidi un pamatelementi
- Valoda un stils lietišķajā sarakstē
- Uzrunas un noslēguma daļa – kas un kad nepieciešams, kas nav ieteicams
- Kā rakstīt efektīvas un pārliecinošas vēstules un sniegt atbildes, proaktivitāte
- Labo un slikto ziņu sniegšanas principi
- Papīra un elektroniskā sarakste – kopējais un atšķirīgais
2. Specifiski sarakstes veidi
- Sarakstes dokumenta struktūra
- Informācijas sniegšana un pieprasīšana – nepieciešamās sastāvdaļas
- Sarakstes dokumentu veidi: vienreizējie un atkārtotie, atbildes
- Dažāda veida iniciatīvas un atbildes dokumenti – ieteikumi to izstrādei
- Pretenzijas saturošie dokumenti – kā veidojami un kā atbildēt
3. Sarakstes dokumentu noformēšana
- Malas un atkāpes
- Nepieciešamie rekvizīti
- Vienotības un vienveidības nodrošināšana: veidlapas, veidnes un sagataves, to izmantošana
- Dokumenta parakstītāja un sastādītāja loma/atbildība, kas ko var parakstīt
- Vizuālā pārbaude
Semināra norise: 1 mācību diena (5 st.) no plkst. 10.00 - 15.00.